דלג לתוכן

המעשה: פעילות שירה בציבור לבני גיל הזהב עם מיטב שירי א"י .

מה צריך? מגייסים מתנדבים להקמת מתחם מקושט עם הגברה וכלי נגינה, מגייסים מנחה כריזמטי שינחה את האירוע ומדפיסים שירונים.

למה זה טוב לנו? הענקת שמחה אמיתית ומשחררת למשתתפים, רגעים של נוסטלגיה , פורקן וגיבוש.

לחצו כאן להורדת המדריך>>

המעשה: יוצאים לפעילות נקיון מגבשת במבנים המאכלסים עמותות ואוכלוסיות מוחלשות.

מה צריך? מתנדבים חדורי מטרה וכוח, מוסדות רווחה שזקוקים לסיוע, ציוד וחומרי ניקוי.

למה זה טוב לנו? משמחים את התושבים אשר זוכים להתחדשות פנימית וחיצונית במקומות בהם הם גרים.

לחצו כאן להורדת המדריך=>>

המעשה: יום מרוכז של פעילויות דיגיטליות לבני גיל הזהב.

מה צריך? סביבה דיגיטלית (מחשבים, טאבלטים וכו'), מתנדבים עם הרבה סבלנות ואכפתיות , אווירה תומכת ומאפשרת, ודפי הסבר לקחת הביתה.

למה זה טוב לנו? הקניית מיומנויות בסיסיות וחשובות שייקלו על חיי היומיום של המשתתפים ויחסכו להם זמן.

לחצו כאן להורדת המדריך>>

 

המעשה: מקימים שוק הדדי, קהילתי.

מה צריך? יוזמים הקמה של שוק תן-קח מהנה. השוק יכלול דוכנים עם מוצרים שונים ומגוונים – מאכלים, מוצרי יד שניה, משחקים ואביזרים. אנשים יוכלו לתת ולקבל וליהנות מזמן גיבוש והמון אווירה.

למה זה טוב לנו? מעודדים קשרי קהילה בעזרת נתינה.

לחצו כאן להורדת המדריך>>

המעשה: מקימים מתחם נגישות שממחיש כיצד חשים בעלי מוגבלויות.

מה צריך? בוחרים נקודה מרכזית בישוב ומתכננים פעילויות כגון מעבר ב"שדה מוקשים" עם כיסוי עיניים להמחשת ליקוי ראייה, העברת אובייקטים מנקודה לנקודה תוך לבישת כפפות להמחשת קשיים מוטוריים ועוד.

למה זה טוב לנו? מרגישים את האחר.

לחצו כאן להורדת המדריך>>

המעשה: מארגנים יום ספורט חוויתי ברוח המרוץ למיליון לילדים, בני נוער וקהל עם צרכים מיוחדים.

מה צריך? מתחם שמתאים לפעילות, צוות מארגן ומוביל, תחנות ספורט מהנות, מוזיקת רקע נעימה ואווירה כיפית ותומכת.

למה זה טוב לנו? הענקת חוויה למשתתפים שאופיינית לבני גילם למען חיי חברה נורמטיביים.

לחצו כאן להורדת המדריך>>

המעשה: מקיימים פעילות שיא המתבססת על התכנית "בואו נשנה ביחד".

מה צריך? מקבלים כלים מהתכנית החינוכית לילדי הגנים שמציידת את הצוות החינוכי בגן בחלונות פעילות קצרים, חווייתיים וממוקדים בנושאי שונות וקבלת האחר.

למה זה טוב לנו? מחזקים תחושת שייכות, כבוד והערכה לשונות – מרכיב מרכזי במימוש הפוטנציאל הקיים בכל ילד או ילדה.

לערכה בעברית >> , לערכה בערבית >>

המעשה: מקיימים פעילות חגיגית לכבוד בני גיל הזהב.

מה צריך? מקימים בית קפה חגיגי לבני גיל הזהב. מרכיבים חשובים להצלחת האירוע – ארוחת בוקר מפנקת, מוזיקת רקע מתאימה, הפעלות שונות ומעניינות ואפשרות לסיים את האירוע במסיבת ריקודים משותפת.

למה זה טוב לנו? מעניקים ומשמחים בחוויה ייחודית.

לחצו כאן להורדת המדריך>>

המעשה: הפקת מפגש נוסטלגי של משחקי חברה בו יתחברו המשתתפים לילד שבתוכם.

מה צריך? מגרש משחקים/ חצר גדולה, מוסיקת רקע ותחנות כיפיות של משחקי חברה של פעם כגון: משיכת חבל, דג מלוח, נר בבקבוק ועוד.

למה זה טוב לנו? פעילות של הנאה, עניין, חינוך וגיבוש אשר תעניק למשתתף מספר שעות של פורקן.

לחצו כאן להורדת המדריך>>

המעשה: מצטרפים לעשרות בתי ספר שכבר אימצו את התכנית החינוכית הגלובאלית שמטרתה לטפח דור של ילדים מעורבים חברתית.

מה צריך? מקום לפעילות, מורים שיצרו אווירה של גיבוש, ציוד יצירה ושיתוף קהילה בית ספרי וקהילתי.

למה זה טוב לנו? מעצימים ילדים ונוער ומעוררים בהם יזמות ומעורבות חברתית משמעותית

לחצו כאן להורדת המדריך>>